Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Drżenie/bicie rolki - wymieniać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Drżenie/bicie rolki - wymieniać?

    ...

  • #2
    [O2FL] Drżenie/bicie rolki - wymieniać?

    Witajcie.
    Zacznę od linku do krótkiego filmiku:


    Jest to rolka znajdująca się zaraz obok alternatora w silniku 1.4 TSI 122KM CAXA.
    Łapiąc za nią ręką i ruszając w prawo i w lewo w stosunku do płaszczyzny obrotu czuć luz - jak się obraca to jak widać go widać

    Wymieniać czy nie? Chciałbym jakiś argument - dlaczego wymieniać lub nie

    Silnik ma 97 tyś. km, serwisowany w ASO co 30 tyś. km. Auto kupione w lutym 2013.

    Pytanie drugie: podczas jazdy przy prędkościach powyżej 120 km/h (choć i przy 80 km/h też, ale słabiej) czuć drgania - przenoszą się właściwie na całą karoserię i kierownicę. Nie są one szczególnie mocne, ale wyczuwalne. Czy to może być spowodowane tą rolką?
    Drgania pojawiły się jeszcze poprzedniej zimy - konkretniej na zimowych oponach. Opony letnie mam na tych samych felgach stalowych. Podczas ostatniego przeglądu wymieniono klocki hamulcowe z przodu. Niestety nie mam możliości sprawdzenia samochodu na innym komplecie kół :/

    Komentarz


    • #3
      Jaki jest koszt tej rolki?Jak nie duży to bym się nie zastanawiał i wymieniał jak cię to niepokoi. Co drgań to napisałeś że działo się to też poprzedniej zimy,rozumiem że masz to na zimowych oponach,jeżeli tak to znasz już odpowiedz.Chyba że na letnich jest to samo.Wyważane były koła? Od tego bym zaczął.
      czarna perła

      Komentarz


      • #4
        Odnośnie tej rolki - nie mam pojęcia ile by to kosztowało. Dostrzegłem to przez przypadek tydzień temu w poniedziałek a dopiero dzisiaj miałem czas, żeby to pomacać
        Ba nawet do końca nie wiem co to jest za element Obstawiam, że rolka napinająca lub odwracająca pasek :P

        Odpowiadając dalej...
        Mam dwa komplety opon: zimowe i letnie, ale jeden komplet felg stalowych. I na zmowych i na letnich jest ten sam efekt. A no i drugim wspólnym elementem jest zakład, który mi te opony przekłada. Pracownik nie był ten sam - jedynie maszyna chyba tak. Ale oni robią multum aut, więc niesądzę żeby to była przyczyna - chyba, że mam pecha

        Komentarz


        • #5
          Zawieszenie masz sztywne? Nie mówili źe felga krzywa itp? Rolka nie da efektu drgań jak piszesz ale ja bym wymienił,u mnie tak nie jest ;-)
          czarna perła

          Komentarz


          • #6
            Na ostatnim przeglądzie w ASO przy 90 tyś. km mówiłem o tym drżeniu. Jednak podobno mechanik jak wykonywał jazdę próbną nic nie czuł... Dodam, że nie jestem przewrażliwiony, bo kolega który niedawno jechał ze mną potwierdzał te drgania.

            Komentarz


            • #7
              Jeżeli masz drgania podczas jazdy to szukał bym usterki w elemencie układu jezdnego. Sztywne zawiezzenie,proste i wywazone koła.
              czarna perła

              Komentarz


              • #8
                Opony i felgi to temat rzeka. Na początek zmieniłbym warsztat a przy następnej wymianie opon poproś o sprawdzenie bicia felg.

                Komentarz


                • #9
                  wg mojego skromnego zdania to tak:
                  - rolka do wymiany bo ma luz więc może się łożysko rozlecieć lub zatrzeć i może być jeszcze większy wydatek. Piszesz, że masz ok 90 kkm i taka rolka. Ja swoją wymieniłem przy ok 60 kkm (co prawda diesel) i nie miała takich luzów ale przy wymianie rozrządu okazało się, że w rękach dało się już wyczuć luz na łożysku więc decyzja była jednoznaczna. Koszt u mnie chyba ok 45 zł
                  - co to drgań ja sprawdziłbym czy felgi są proste (bez zakładania opon). Rolka to drgań nic nie ma. Jak nie to to innych możliwości wiele np przegub wew. On jak jest padnięty odzywa się przy przekraczaniu pewnej prędkości ale tylko przy przyspieszaniu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Wopik6
                    Opony i felgi to temat rzeka. Na początek zmieniłbym warsztat a przy następnej wymianie opon poproś o sprawdzenie bicia felg.
                    Zgadzam się. Ja w Megance borykałem się z drganiami kierownicy (od prędkości 120 km/h), zawsze jeździłem do tego samego wulkanizatora. Sprawdzane były felgi, geometria, koła zamieniane miejscami. Cały czas drgało. W końcu pojechałem do innego wulkanizatora i jak ręką odjął. Tak więc możliwe, że wyeliminowanie drgania będzie Cię kosztowało ~10 zł (w moim przypadku taka różnica w cenie).

                    W Skodzie zresztą miałem podobny przypadek, również występowały drgania kierownicy. Poprzedni właściciel sprawdzał w czym rzecz i powiedziano mu, że 3 felgi są do prostowania. Po zakupie auta oddałem auto z zaznaczeniem, że prawdopodobnie konieczne będzie prostowanie felg. Okazało się, że wystarczyło je wyważyć.

                    Zarówno Megankę i Skodę "naprawiono" mi w Auto Kompleks na Środuli. Widzę, że jesteś z okolic tak więc polecam.

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymieniłem opony na zimowe. Przed przełożeniem opon kazałem sprawdzić felgi. Efekt - felgi ok, inne opony i inny wulkanizator niż dotychczas - efekt drgania dalej są :/

                      Chyba nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić dokładnie zawieszenie - ale to muszę się umówić..

                      Odnośnie tej rolki to w polecanym przez @phpion warsztacie chcą auto "na pół dnia" (konkretnie od rana). Nie widzi mi się to (auto jest służbowe i cieżko wygospodarować czas na takie "zabawy")... Zakładam, że będzie to (wraz z wymianą tej rolki, którą mogą przecież kupić wcześniej, bo wiadomo która to) odkręcenie i przykręcenie max 2 śrub.
                      Chyba będę musiał podjechać gdzieś indziej...

                      Komentarz


                      • #12
                        A czy przypadkiem nie zmieniałeś ostanio tarcz hamulcowych na nowe ?

                        Komentarz


                        • #13
                          jak bedziesz potrzebowac pdf z instrukcja wymiany rolki to pisz

                          Komentarz


                          • #14
                            Przy 90 tyś km na przeglądzie w ASO były wymieniane klocki.

                            Sprawdziłem zawieszenie (zawieszenie, opory toczenia, luzy itp. - to co zwykle robią na przeglądzie w stacji diagnostycznej) - wszystko w porządku.

                            Zastanawiam się czy sprawdzać coś jeszcze np. geometrię?

                            Komentarz


                            • #15
                              jeden kolo też miał problemy:
                              Forum - Octavia Club Polska
                              czarna perła

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja mam tylko felgi stalowe. Oryginalne, typowe do Skody. Do takich felg się chyba nie stosuje pierścieni centrujących?
                                Samochód cały czas (od nowości) jeździ z kołpakami skodowskimi.

                                Nie mam pomysłu co bym mógł zrobić... Drugiego kompletu kół, jak już wspomniałem, nie mam :/

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Rooff_
                                  Drugiego kompletu kół, jak już wspomniałem, nie mam :/
                                  Może znajdzie się jakiś kolo z okolicy co pożyczy ci fele na próbę, nie znasz nikogo?
                                  jeszcze jedno mi przyszło do głowy z tymi wibracjami, powiedz, sprawdzali przeguby zwłaszcza wew?
                                  czarna perła

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Na tym "trzepaku" machał kołami na prawo i na lewo i łapał za półoś blisko każdego końca - zakładam, że by wyczuł luz.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Rooff_
                                      Na tym "trzepaku" machał kołami na prawo i na lewo i łapał za półoś blisko każdego końca - zakładam, że by wyczuł luz.
                                      Załatw komplet kół na próbę. Wiele wyjaśni ;-)
                                      czarna perła

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Kontynuując, a właściwie rozwijając temat...

                                        Mamy w firmie 3 takie Octavie jak moja - dwie są odbierane tego samego dnia, jedna chyba niecałe pół roku wcześniej.

                                        Co prawda nie było mi dane jechać którąś z tych dwóch pozostałych, ale z rozmów wynika, że w każdej z nich występuje problem z drganiem samochodu - podobny do opisanego przeze mnie wcześniej.

                                        Podejrzewamy, że jest to jakaś wada, do której Skoda się nie chce przyznać - przynajmniej te serwisy, które odwiedzaliśmy (każdy w różnej części kraju).

                                        Jakieś pomysły co to może być? To już nawet nie chodzi oto, żeby to wrzucać na poczet gwarancji. Bardziej chciałbym (chcielibyśmy) to wyeliminować. Tak więc chętnie przyjmę jakieś informację na priv

                                        P.S.
                                        Myślę, że w takim przypadku temat załatwiania innego kompletu kół wydaje się zawracaniem gitary...

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wymienilem jakos w marcu dwumas z powodu ze już było slychac ,,dudududu" czyli już uszkodzony zużyty,na jednomas(tak mi polecano w sklepie) a drżenie dalej było odczuwalne o którym pisałem wcześniej na jakimkolwiek postoju czy to na biegu jałowym czy jakimkolwiek innym biegu (szszczegolnie gdy samochod był choćby lekko przechylony na jakims wzniesieniu czy spadzie wtedy było to najbardziej odczuwalne) i na dodatek skrzynia zaczela brzęczeć po wymianie na jednomas gdy przykładowo wjezdzalem na parking na 1czy2 bez wcisnietego sprzegla bez gazu auto po prostu samo jechalo gdy ja szukałem miejsca parkingowego z pod auta było wyraźnie slychac ocierający się metaliczny dźwięk z krótkimi przerwami.Na początku września wymieniłem spowrotem jednomas na ory.dwumas i skrzynia się uciszyla( powod ponoć jedenomasu się nie montuje do 6biegowych aut bo nie sa wstanie odebrać wszystkich drgani miedzy innymi skrzynia dostawala po dupie itp. itp.) ale drżenie dalej czuc nie jest jakos strasznie odczuwalne ale jadnak przeszkadza i nie pokoi.
                                          Może jakies sugestje co to może być??? Poduszki sprawdzane wszystko ok zbieznosc ustawiona.

                                          A Tak przy okazji: Ogłoszenia - Sprzedam, kupię na OLX.pl

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X